Effe crashen - leipe shit (II)

In mijn werkkamer, die op het hoofdkantoor van Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom bedoel ik, staat een doorgezakt bankje waarop regelmatig zakenrelaties plaatsnemen en waarop ik vaak een paar uur ga liggen maffen (zonder aan declarabele uren in te boeten trouwens: slaaptijd factureer ik als 'research'). Goed... vanmorgen liep één van mijn stagiairs, Victor Staar, zonder kloppen mijn werkkamer binnen. Hij liet zich op de bank vallen en zei: ‘Jezus, effe crashen hoor… Heftig weekeinde gehad, man. Christ!’ Hij had trouwens ook nog wat gewerkt vannacht… na die verloren wedstrijd had ie toch geen zin meer om te gaan pitten - dus. Hij had een beetje zitten brainen over de webstrategie voor Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom. Hij haalde zijn smartphone tevoorschijn, tiptoetste en scrolde wat – hij had een paar suggesties genoteerd voor de content hier… zijn advies: we moeten op dit blog een meer magazineachtige bladformule invoeren… de onderwerpkeuze is nu te smal.

Op Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom moet meer aandacht komen voor seks & erotiek, verre vakanties, auto’s en sport. ‘En je moet ook wat meer over je gezinsleven schrijven, dat vinden lezers leuk, vooral vrouwen.’ Verder moeten ‘we’ het publiek meer bij de activiteiten hier betrekken door prijsvragen, vervolgstukjes en kleine interviews met celebrities. ‘En: probeer vooral de unieke eigenschappen van het medium internet meer te benutten: interactiviteit!’
‘Ik ga er over nadenken, Vic.’
‘En recepten.’
‘Wat?’
‘Je moet af en toe een recept posten.’
‘Vic.’
‘Ja?’
‘Wil je alsjeblieft even naar mevrouw Struweel lopen om te vragen of ze een aspirine voor me zou willen oplossen in een glas water?’
‘Serieus?’
‘…’
‘Heb je ook een heftig weekeinde gehad? Of zeg je 'aspirine' als grap? Ik bedoelde geen doktersrecepten hè? Maar recepten om te koken. Food. Lifestyle weet je wel? Een paar planten bij elkaar gooien in een pannetje en daar dan een beetje doorheen roeren.’
‘Vic… alsjeblieft. Aspirine. Nu.’

Verwant: Leipe shit (I).