Leipe shit

Een van mijn stagiairs – Victor Staar – maakte me gisteren een compliment met deze site. Ziet er goed uit, redelijke afwisseling qua onderwerpen. ‘Alleen jammer,’ zei hij, ‘dat het een beetje in zo'n weird soort middeleeuwse stijl is geschreven. Dat zogenaamd literatuurachtige begrijpt niemand meer, weet je? Het maakt een hele ouderwetse indruk.’ Het was ook... hij zocht naar het juiste woord.
‘Zoiets als ‘arrogant’… hè, kut… hoe noem je dat nou?’
‘Elitair?’

Elitair! Dat was het!

Hij adviseerde me om voortaan ‘wat normaler’ te gaan schrijven, niet meer naar top 60-nummers te linken (‘zelfs m’n opa kan die nummers meezingen’) en voortaan ieder stukje af te sluiten met een vaste tag, een soort uitgebreide slogan.

‘Hartstikke goed idee,’ zei ik. ‘Bedenk maar zo’n tag voor me.’

Een uur later kreeg ik een mailtje:

Supervette stukjes over de meest leipe shit: je vindt ze bij Martijn Knol Punt En El slash Martijn Knol Punt Blogspot Punt Kom.

Check it out!


Als er meer dan drie miljoen adhesiebetuigingen voor Victors voorstel binnenkomen, dan zouden we misschien best wel eens kunnen overwegen voortaan alle stukjes op dit blog met deze eigentijdse tag af te sluiten. Leuk Victor, dankjewel!

Een tag: de lakzegel van 2012.